Извештај о реализованом предавању о превенцији трговине људима

Музичка школа "др Милоје Милојевић" Крагујевац

Извештај о реализованом предавању о превенцији трговине људима 

Музичка школа "др Милоје Милојевић" - Крагујевац

 

          Ученици другог разреда свих одељења СМШ „др Милоје Милојевић“ присуствовали су 23.1.2019. корелативном часу на тему превенције трговине људима. Час је био заснован на корелацији предмета Психологија и Програма превенције трговине људима Црвеног крста Крагујевца.

Час су припремили и реализовали школски психолог Милош Сретеновић, наставница психологије Сенка Рвовић  у сарадњи са Даницом Савић, представницом Црвеног крста Крагујевца и тренером на Програму превенције трговине људима.

        Тренер Даница Савић је упознала ученике са феноменом трговине људима, најчешћим облицима и фазама ове криминалне делатности, као и са мерама превенције. Посебан нагласак је стављен на превенцију, те су се ученици кроз разне примере, игролику активност и дискусију инфоримисали о начинима препознавања опасности, као и о начинима на које могу да помогну себи и другима уколико дође до опасности. Путем видео-клипова ученици су се детаљније упознали и са проблемима које имају жртве трговине. Видео-клипови су  имали за циљ да развију емпатију према жртвама, допринесу разумевању великих проблема у које западају жртве, као и да развију свест о значају заштите. Све информације о проблему имале су за циљ, између осталог, и превазилажење укорењених предрасуда о жртвама и трговцима, као и погрешног мишљења да је трговина људима нешто што се увек дешава „тамо негде далеко“. 

       Након уводног упознавања са проблемом трговине људима, наставница психологије Сенка Рвовић је је упознала ученике са чињеницом да су и друштвене мреже високоризично поље за врбовање будућих жртава. Посебна пажња у овом делу часа посвећена је питању врбовања на друштвеним мрежама, као и потребе адолесцената да свој социјални живот заснивају на тим мрежама. Кроз дијалог са ученицима размотрена су кључна питања о њиховој безбедности на интернету, као и о способности препознавања потенцијалне опасности. Ученици су кроз игролику активност сами проверили колико знају да процене претњу, као и какву свест имају о комуницирању на интернету. Посебно је истакнут значај развијања емоционалне интелигенције код адолесцената која у многоме доприноси њиховој зрелости, па и способности да заобиђу „замке“ трговаца људима.

         Школски психолог Милош Сретеновић је посебно истакао и објаснио најчешће психичке последице  које трпе жртве трговине људима, било да су радно, сексуално или другачије експолатисане. У овом делу часа посебан значај је посвећен процесу реинтеграције некадашње жртве у друштво, као и сузбијању осуда  према особама које су биле експлоатисане. Упознавање са психичким последицама изазвало је код ученика повишен ниво емпатије према жртвама трговине људима, али и свест о томе да  психичке тешкоће других људи нису увек лако уочљиве и подсетило их да због тога увек треба водити рачуна о понашању према другима. Ученици су постављали питања о психичким последицама које могу да имају жртве и затим су о њима дискутовали.  На овај начин ученици су научили колико је важно мислити о психичком здрављу  и колико оно може да утиче на понашање како појединца, тако и групе.

          Ученици су на часу развили свест о значају препознавања опасности трговине људима и различитим мерама превенције, као и о значају одговорнијег понашања према себи и према другима.

Даница Савић

                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назад на листу