Извештај о часу корелације "Музика и мотивација"

Мотивација, као важан психолошки процес има велику улогу у уметности уопште, па тако и у музици. Који су то мотиви који покрећу наше ученике? Да ли вежбају свирање инструмента и уче лекције зато што је то услов да заврше школску годину или зато што их истински интересује одређена композиција односно градиво? Ово су била питања а уједно и главне теме којима су се бавили Лука Вукићевић, професор клавира и Сенка Рвовић, професор психологије. Опажајући благи пад мотивације за учењем код ученика уследила је припрема часа корелације, како би пре свега испитали који су то изазови у овом сегменту школовања.

 Сама припрема је подразумевала израду упитника о мотивацији за учење. У упитнику су наведене тврдње које означавају унутрашњу и спољашњу мотивацију за учење, са тим да је свака тврдња имала петостепену скалу. Ученици су овај упитник попуњавали недељу дана раније, како би у пристојном временском року уследила обрада података. Обрађено је 17 упитника, при чему није било неважећих.  Резултати су дескриптивном методом саопштени на часу корелације уз кратку дискусију са ученицима.

Час корелације је одражан дана 25.05.2018. године на коме су присуствовали ученици трећег разреда, смера музички извођач и музички сарадник. Након десетоминутног увода, односно упознавањем ученика са темом и циљевима корелације, подсетили смо се шта све представља унутрашња а шта спољашња мотивација.  Уследија је дискусија о резултатима који су показали следеће: од укупно 17 ученика, код 13 је развијенија унутрашња мотивација за учење, што значи да је спољашња развијенија када је у питању само троје ученика. Другачије речено, већина ученика учи зато што их заиста занима одређени предмет па тако и музичко образовање у глобалу. Свесни су да њихово свакодневно вежбање иструмента и учење градива знатно доноси разне бенефите, као што је чињеница да самим тим постају интелектуално развијеније личности а такође и да боље схватају свет око себе. Занимљиво је да је степен слагања са тврдњом „Учим да бих сазнао/ла неке нове ствари“ био веома висок код већине ученика, што говори о особинама личности као што су радозналост и отвореност ка искуству. На часу су укратко поменути стилови учења што уједно може бити идеја за неку од наредних корелација у реализацији професора.

Колико смо мотивисани да се крећемо ка циљу који смо поставили себи, била је такође тема часа. Утврдили смо како се правилно поставља циљ СМАРТ методом а самим тим је скренута пажња на значајност реалног, временски оријентисаног и мерљивог циља.

Ученици су на часу показали високу заинтересованост за тему, учествовали у дискусији и сами постављали питања везана мотивацију уопште а и за примену наученог градива из психологије када је у питању свирање инструмента на која је професор Лука Вукићевић дао прецизне и детаљне одговоре.

Општи утисак професора је да опажени пад мотивације врло лако може да завара, нарочито познавајући чињеницу да је сасвим природно да мотивација варира. Поносни смо на наше ученике који су свесни интересовања за изабрану струку.

Часу је присуствовао школски психолог Милош Сретеновић који је такође учествовао у дискусији у току часа.

Назад на листу